BC - zasady (pytania i watpliwosci)

II Wojna Światowa w skali 6mm - bo taka nam pasuje :)

Moderatorzy: Kretus, akkon

BC - zasady (pytania i watpliwosci)

Postautor: Eljot » ndz sty 25, 2009 11:49 pm

Na poczatek pytanie, ktore moze wydawac sie banalnie proste -
zapis w podreczniku dokladnie brzmi a minimum of nine units
per IG, ATG or AA infantry unit... czy chcac wystawic jednostke IG i AA musze miec 18 jednostek piechoty czy wystarczy 9 ???

drugie pytanie - czy direct fire z IG jest skuteczny przeciwko jednostkom pancernym?
Leśny grabarz - poziom 2
Awatar użytkownika
Eljot
Frontowy bywalec
 
Posty: 1128
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 9:32 am
Lokalizacja: Podziemia Wysokiego Zamku

Postautor: Kretus » pn sty 26, 2009 8:02 am

1. Wystarczy 9 (czyli batalion).
2. Ogień pośredni nie, podobnie jak moździerzy (choć nie ma gwiazdki) - za to może niszczyć pojazdy "otwarte". Ogień bezpośredni - jak najbardziej działa na cele opancerzone.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1441
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

Postautor: Eljot » pn sty 26, 2009 6:42 pm

Dzieki.
Kolejne pytanie. Czy w przypadku zaplanowanego ostrzalu pociskami dymnymi nalezy stosowac zasady dotyczace zniesienia?
Leśny grabarz - poziom 2
Awatar użytkownika
Eljot
Frontowy bywalec
 
Posty: 1128
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 9:32 am
Lokalizacja: Podziemia Wysokiego Zamku

Postautor: Kretus » pn sty 26, 2009 7:03 pm

NIE, znosi tylko artylerię rakietową. Dym ani artyleria okrętowa czy też zwykła nie są "znoszone".
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1441
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

Postautor: khamils » pt lut 27, 2009 4:04 pm

Czy ciągnione jednostki AT wsytawiane jako support unit piechoty mogą próbować strzelać inaczej niż ogniem bezpośrednim?

Czy jednostki inżynierów mają zawsze ze sobą ogniomiotacze? Ewentualnie czy można wykorzystując zasady opcjonalne o tworzeniu jednostek piechoty stworzyć sobie coś takiego?

Jak dokładnie wygląda wykorzystanie zdobycznego lub sojuszniczego sprzętu? Czy jest jakaś szansa żeby amerykanie zdobyli rosyjską lub niemiecką artylerię rakietową?
Time goes, you say? Ah, no! Alas, Time stays, we go.
Awatar użytkownika
khamils
Sługa zaufany
 
Posty: 135
Rejestracja: pn sty 26, 2009 1:41 pm
Lokalizacja: Kraków (czasem Biłgoraj)

Postautor: Kretus » pt lut 27, 2009 4:44 pm

1. Nie, skąd niby ten pomysł ? Z kolei IG ma dwie opcje strzału.

2. Inżynierowie mają miotacze ognia ale małe - to znaczy nie strzelają nimi, za to mają więcej ataków w walce wręcz i opcje inżynieryjne.
Strzelające miotacze ognia mają tylko niektóre czołgi.
Nie gramy na "custom infantry", to raj dla powergamerów tylko.

3. Sojuszniczy sprzęt jest w listach armii, podobnie jak zdobyczny. Sowieci mają shermany, finowie T26. Zgodnie z zapisem na stronie 117 możesz za zgodą przeciwnika wystawić jedną jednostkę na 1000 pkt z jego listy armii, ale pasuje żeby to miało jakieś uzasadnienie historyczne.
Słyszałem o Niemcach używających T34, LWP z sdkfz 250, itp, ale o Jankesach z Wurframen nie słyszałem. Jak udowodnisz - to się zgodzę. Przypominam że 1 figurka to 3-6 pojazdów.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1441
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

Postautor: khamils » pt lut 27, 2009 11:54 pm

Spodziewałem się tego typu odpowiedzi. Chciałem tylko mieć całkowitą pewność.

Amerykanie mają Shermany z zamontowanymi miotaczami ognia. Wiem że używano ich na Pacyfiku, mam je nawet w rozpiskach na tamten obszar. Niestety brakuję tego sprzętu w reszcie list armii a jestem prawie pewien że gdzieś widziałem taki sprzęt wykorzystywany zaraz po lądowaniu we Francji. Chyba jednak nie było go aż tak wiele, raczej pojedyncze czołgi.

Cały czas staram się zdobyć jakąś artylerię rakietową a że Caliope jest trudno dostępna to szukam innych sposobów:)
Time goes, you say? Ah, no! Alas, Time stays, we go.
Awatar użytkownika
khamils
Sługa zaufany
 
Posty: 135
Rejestracja: pn sty 26, 2009 1:41 pm
Lokalizacja: Kraków (czasem Biłgoraj)

Postautor: Eljot » sob lut 28, 2009 7:45 am

...trudno dostępna?
Jest przecież w ofercie GHQ, ewentualnie możesz podobnie jak Luka poszukać kogoś kto ma na zbyciu katiusze by wykorzystać jej wyrzutnie rakiet na shermanie...
Leśny grabarz - poziom 2
Awatar użytkownika
Eljot
Frontowy bywalec
 
Posty: 1128
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 9:32 am
Lokalizacja: Podziemia Wysokiego Zamku

Postautor: khamils » sob lut 28, 2009 10:09 am

Jest dostępna na GHQ ale jako blister w którym będę miał Caliope i kilka dodatków do Shermanów które nie są mi potrzebne.

O katiuszy nie pomyślałem, zaczynał mi już nawet krążyć pomyśł wycięcia sobie z drutu :P i złożeniu samemu.

Może więc masz jakąś katiuszę na zbyciu? :)
Time goes, you say? Ah, no! Alas, Time stays, we go.
Awatar użytkownika
khamils
Sługa zaufany
 
Posty: 135
Rejestracja: pn sty 26, 2009 1:41 pm
Lokalizacja: Kraków (czasem Biłgoraj)

Postautor: khamils » sob lut 28, 2009 8:50 pm

W mojej głowie zmaterializowało się kolejne pytanie.

W mojej rozpisce mam "4 assets per artillery unit". W Faq - pytanie 11 -jest stwierdzenie o ilość wystrzałów w jednej turze z jednostki artylerii. Wystawiam podczas bitwy następujące jednostki artylerii:
3 x 105 - Attack 3
3 x 155 - Attack 4
1 x Naval - Attack 6
25 x asset

A teraz pytania.
Czy mogę korzystając z wyżej wymienionych zasobów/zasad zrobić coś takiego:
1. Użyć wszystkich assetów aby położyć ogień okrętowy na sektor o wymiarach 100x100cm (5x5 = 25 kwadratów każdy po 20cm^2)?
2. Użyć 24 assetów aby położyć skoncentrowany ogień z okrętu i trzech dział 155mm na obszar 60x40cm (2x4 kwadraty po 20cm^2 i w każdym 4 assety)? Powodując na całym obszarze 18 ataków artyleryjskich.
Time goes, you say? Ah, no! Alas, Time stays, we go.
Awatar użytkownika
khamils
Sługa zaufany
 
Posty: 135
Rejestracja: pn sty 26, 2009 1:41 pm
Lokalizacja: Kraków (czasem Biłgoraj)

Postautor: Kretus » sob lut 28, 2009 8:58 pm

Kamilu, upadłeś na głowę czy chcesz mi po prostu obrzydzić BC ?
To nie wh40k, odrobina zdrowego rozsądku w doborze armii jest wskazana.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1441
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

Postautor: Vazhyl_Okrutny » sob lut 28, 2009 9:18 pm

Kretus pisze:To nie wh40k, odrobina zdrowego rozsądku w doborze armii jest wskazana.

Beer & Pretzel - to podstawowe motto gier zbliżonych zasadami do BC :)
Kiedy przeciwnik mniej szuka piwa, a bardziej sztuczek w zasadach - to nie prowadzi do niczego dobrego :)
Mam tyle roboty, że nie wiem, co olać jako pierwsze...
Awatar użytkownika
Vazhyl_Okrutny
Władca Wysokiego Zamku
 
Posty: 1786
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:52 am
Lokalizacja: Wysoki Zamek

Postautor: khamils » sob lut 28, 2009 9:41 pm

Spokojnie nie zamierzam urządzać sobie stref śmierci albo kopać okopy w bardziej wyszukany sposób. Moje pytanie było nieco przejaskrawione ale chciałem kilka kwestii wyjaśnić.

Moja armia ma średnie czołgi, niedużo sprzętu specjalnego. Za to mam przewagę w artylerii i lotnictwie i chciałbym ją wykorzystać jeśli mogę. Nie zamierzam grywać szukając przegięć w zasadach lub naciągając rzeczywistość.
Time goes, you say? Ah, no! Alas, Time stays, we go.
Awatar użytkownika
khamils
Sługa zaufany
 
Posty: 135
Rejestracja: pn sty 26, 2009 1:41 pm
Lokalizacja: Kraków (czasem Biłgoraj)

Postautor: Eljot » sob lut 28, 2009 11:49 pm

1. - co miałeś na myśli pisząc ogień okrętowy?
2. - chyba 2x3 kwadraty...

Jeżeli dobrze rozumiem zasady - asset jest kupowany do konkretnej jednostki, a nie do ogólnej puli... jeśli masz jednostki artylerii 105mm i wykupiłeś dla niej assety to nie możesz ich wykorzystać dla artylerii 155mm...

nie mam teraz podręcznika, ale jeśli dobrze pamiętam jest też zapis, że w jeden cel/punkt nie można zaplanować więcej niż jeden strzał w turze z danej jednostki... czyli 7 Twoich jednostek wykorzystując po jednym swoim assecie może ostrzelać raz wybrany obszar, natomiast ewentualne następne assety w tej samej fazie mogą posłużyć do ostrzelania innych celów...

Zatem jeśli dobrze rozumiem i interpretuje zasady oraz Twoje pytania - odpowiedź dla obu pytań brzmi NIE...
Leśny grabarz - poziom 2
Awatar użytkownika
Eljot
Frontowy bywalec
 
Posty: 1128
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 9:32 am
Lokalizacja: Podziemia Wysokiego Zamku

Postautor: khamils » sob lut 28, 2009 11:59 pm

Masz rację, zapomniałem o zapisie że każdy zaplanowany zrzut musi być przypisany do konkretnej jednostki.
Jednak część mojego niecnego planu czyszczenia dałoby się zrealizować jako pokrycie 21 obszarów ogniem z poszczególnych dzial :)

Oczywiście nie zamierzam grywać w BC w ten sposób, wolę się trzymać faktów i pozostać przy 3-4 jednostkach altyrerii przy rozgrywce w okolicach 2k pkt.
Time goes, you say? Ah, no! Alas, Time stays, we go.
Awatar użytkownika
khamils
Sługa zaufany
 
Posty: 135
Rejestracja: pn sty 26, 2009 1:41 pm
Lokalizacja: Kraków (czasem Biłgoraj)

Następna

Wróć do Blitzkrieg Commander

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron