Panzer Lehr Division - zaczynam zabawę

II Wojna Światowa w skali 6mm - bo taka nam pasuje :)

Moderatorzy: Kretus, akkon

Postautor: MiSiO » śr cze 30, 2010 3:38 pm

Myślę, że zrobię ze sztucznego włosia miotły. Elastyczna, trwała. Powinno się udać.
MiSiO
Awatar użytkownika
MiSiO
Krzepki pachołek
 
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm

Postautor: MiSiO » sob lip 03, 2010 12:01 pm

Oglądam ostatnio listy armi i zastanawia mnie różnica między StuG i Panzer IV... statystyki identyczne, jeden 135, drugi 140... A do tego StuG można wystawiać nie jako armoured :)
MiSiO
Awatar użytkownika
MiSiO
Krzepki pachołek
 
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm

Postautor: Kretus » sob lip 03, 2010 12:11 pm

Stug ma chyba "R" czyli ograniczone pole widzenia...
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40c;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy; PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek; OiM - pludracy.
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1439
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

Postautor: MiSiO » sob lip 03, 2010 12:21 pm

No właśnie :) Tego nie miałem w opisie army list. Tak to na pewno to :) Dzięki

Wogóle jaka jest tendencja - pojazdy vs pojazdy, piechota vs piechota czy np.StuH/panzerfausty lub schrecki maja zastosowanie? Wiem, pytanie bardzo ogólne, wiele zależy od scenariusza, skladu armii itp ale czy takie zabawki jak StuH i ulepszenia AT dla piechoty - skuteczne?
MiSiO
Awatar użytkownika
MiSiO
Krzepki pachołek
 
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm

Postautor: MiSiO » ndz lip 04, 2010 11:09 am

Dobra. Stalo się. Pierwsza rozpiska (do grania Encouter (czy jak się zwykła bitka nazywa)):

CO x1
HQ[8] x1
FAO x1

Infantry x6
MG34/42 x3
Mortar 81mm x1
251/1 x4

StuG III x2

Pak40x1 x1
Sd.Kfz. 7/1 x1

Trucks x4 (do transportu piechoty/Pak'a i 7/1)

1485 /1500 (15 punktów do wydania)

Jakieś uwagi?
MiSiO
Awatar użytkownika
MiSiO
Krzepki pachołek
 
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm

Postautor: akkon » ndz lip 04, 2010 6:22 pm

Czemu sama piechota ?
Po co aż osiem HQ ? Weź sobie dwa. Poza tym nie brałbym 251/1, skoro do wożenia szwabów bierzesz cztery ciężarówki.
Sugeruję wziąć jakieś czołgi i więcej ATG, bo jedna czterdziestka to mocno za mało.
Takie jest moje zdanie.
Polski Album Gołębi Rasowych
Imperium 3000+ pkt
Szlachetne Elfy 2000 pkt
Bretonnia / Krzyżacy 1500 pkt
Orki 170 pkt/1500 pkt
Awatar użytkownika
akkon
Strażnik Ksiąg
 
Posty: 496
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:55 pm

Postautor: Vazhyl_Okrutny » ndz lip 04, 2010 7:58 pm

akkon pisze:Po co aż osiem HQ ?

Na moje oko to HQ z liderką "osiem" :)
Dużo piechoty, to fakt. W typowych, dotychczas granych przez nas scenariuszach bez czołgów i artylerii polowej - ani rusz.
Takie rozwiązanie bierze się stąd, że przy konstrukcji armii na bitwę - mało kiedy zwraca się uwagę na realia historyczne, a przede wszystkim patrzy w armylista w celu rozwiązania problemu - ile czołgów mogę mieć na 1000 pkt :)
Mamy niewiele makiet, prawie wcale bunkrów, transzei i innych "eartworksów", stąd takie strzelane scenariusze są najszybsze do grania. Poza tym to trochę warmasterowe przyzwyczajenie, że nie ma stołów kombinowanych, tylko takie "fantasy" - trzy placki lasów, dwa wzgórza i czołgi jak na strzelnicy. Kiedy Eljot naprodukował trochę makiet, to BC jakoś w Lublinie został odłożony na półkę :) Jest szansa, że od jesieni może coś się z tym zakresie zmieni.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 8:04 pm przez Vazhyl_Okrutny, łącznie zmieniany 1 raz
Mam tyle roboty, że nie wiem, co olać jako pierwsze...
Awatar użytkownika
Vazhyl_Okrutny
Władca Wysokiego Zamku
 
Posty: 1786
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:52 am
Lokalizacja: Wysoki Zamek

Postautor: MiSiO » ndz lip 04, 2010 7:58 pm

8 sztuk? Przecież napisane jest x1, a [8] to Ld.

Dopiero 251/1 i ciężarówki są w stanie całą piechotę załadować. 4 ciężarówki połowy nawet nie wsadzą. Nie rozumiem tego o wożeniu sztabów. Jakich sztabów?

Myślę czy nie wywalić mortara i dać 1 piechocie pancerfausty. No a jak dodać czołgów to trzeba zredukowac piechotę. Tak o 2 bazy. Wtedy zmieszczę StuG III numer 2 lub 2go Panzer IV. I wtedy 2 ciężarówki i 4 transportery 251/1 wystarczą do transportu wszystkiego. A w razie czego Oplami można podciągnąć ppanc i rakietnicę.
MiSiO
Awatar użytkownika
MiSiO
Krzepki pachołek
 
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm

Postautor: Kretus » ndz lip 04, 2010 8:18 pm

Po mojemu:
- wywalić PaKa, pepance sprawdzają się tylko w scenariuszach dla obrońcy,
- wywalić ciężarówki, ich użycie to najlepszy sposób na utratę piechoty,
- moździerze zostawić, są naprawdę fajne
- zostawić max 1 ckm
- piechota w transporterach powinna dostać shrecki/fausty
- można zredukować ilość piechoty do jednej kompanii (z wsparciem ckm i wsadzić ich w hanomagi)
- dodać pojazdów pancernych
- dodać zwiad

Po co Ci FAO skoro nie masz artylerii ? Jakieś wespe i hummel by się przydały.

W scenariuszach tylko piechota zajmuje punkty. Jako tako sprawdza się w obronie. Jeśli gra się pitched battle, to na niej właśnie zwykle wróg nas "złamie". Chyba że umówisz się z kolegami na granie głównie piechotą - wtedy może być fajnie.

Nie rozumiem tego o wożeniu sztabów. Jakich sztabów?

szWabów
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40c;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy; PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek; OiM - pludracy.
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1439
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

Postautor: MiSiO » ndz lip 04, 2010 8:36 pm

Po co Ci FAO skoro nie masz artylerii ? Jakieś wespe i hummel by się przydały.


Artillery Unit (Nebelwerfer)

- wywalić PaKa, pepance sprawdzają się tylko w scenariuszach dla obrońcy,
- wywalić ciężarówki, ich użycie to najlepszy sposób na utratę piechoty,
- moździerze zostawić, są naprawdę fajne
- zostawić max 1 ckm
- piechota w transporterach powinna dostać shrecki/fausty
- można zredukować ilość piechoty do jednej kompanii (z wsparciem ckm i wsadzić ich w hanomagi)
- dodać pojazdów pancernych
- dodać zwiad


Pak tak ładnie wygląda ale racja. Od czego są czołgi.

O faustach właśnie myślałem. Podjeżdżam do pojazdu, wypad ze środka i seria w czołg.

Wywaliłem piechoty. Teraz mam 3 sztuki + 2 fausty+ MG42 + mortar. Nie mam ppnac i opli. 3 hanomagi. Zostało 250 punktów. Jakie czołgi polecacie? Może wogóle jakieś niszczyciele?

A zwiad do czego tzn jakie plusy z niego płyną?
MiSiO
Awatar użytkownika
MiSiO
Krzepki pachołek
 
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm

Postautor: Kretus » ndz lip 04, 2010 8:43 pm

Artillery Unit (Nebelwerfer)


Dobry wybór, jeszcze lepiej w formie samobieżnej (wurfhramen).

Czołgi - a stugi albo PzIV na te punkty wystarczą. Generalnie czołg im droższy tym lepszy.
Niszczyciele są też ok, ale tylko te zamknięte. Otwarte są bezlitośnie niszczone artylerią i moździerzami.

Zwiad - jedna z pierwszych stron podręcznika. Najważniejsze jest, że może dać plusy do wartości dowodzenia.
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40c;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy; PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek; OiM - pludracy.
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1439
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

Postautor: MiSiO » ndz lip 04, 2010 8:46 pm

Myslałem o Tygrysie lub jagdpanther'rze ale na te punkty ciężko :D Chyba, że wywalę panzerfausty... a wtedy piechota na pojazdy biednie. Może na 2000 :) Lepiej standardowo - IV/StuGIII

Stuka-zu-fuss rzeczywiśce w wersji bardziej mobilnej. No i czadowo wygląda :)

1 CO (CV9)
2 HQ (CV8)
1 FAO (CV7)

1 Recce Unit (Sdkfz 250/9)

3 Infantry Unit (Heer)
1 Infantry Upgrade (Panzerfaust)
1 Support Unit (Mortar, 81mm)

2 Panzer Unit (Pzkpfw IV, 75mm lang)
2 Panzer Unit (StuG-IV, 75mm lang)

1 Sdkfz 7/1
1 Artillery Unit (Nebelwerfer, Sdkfz 251/1)

3 Transport Unit (Sdkfz 251/1)

Całość: 1510
MiSiO
Awatar użytkownika
MiSiO
Krzepki pachołek
 
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm

Postautor: Kretus » ndz lip 04, 2010 10:43 pm

Artyleria pozastołowa (nebelwerfer) nie potrzebuje transportu.

Na tą ilość jednostek wystarczy jedno HQ, chyba że z CO zamierzacie nie dowodzić, a tylko poprawiać rozkazy oficerów.

Kurcze, coś w tej nowej edycji wszystko drożej kosztuje :wink: Kiedyś bitwa na 1000 pkt w okolicach roku 41 to było coś.
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40c;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy; PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek; OiM - pludracy.
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1439
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

Postautor: MiSiO » ndz lip 04, 2010 10:57 pm

Artyleria pozastołowa (nebelwerfer) nie potrzebuje transportu.


Obrazek

Stołowa - to nie artillery asset.

Tak. Mniej więcej 2x drożej - tak gdzieś wyczytałem :D

Na tą ilość jednostek wystarczy jedno HQ, chyba że z CO zamierzacie nie dowodzić, a tylko poprawiać rozkazy oficerów.


Ok. Dzięki - tylko na co wydać teraz te dodatkowe 50 pkt? Fausty dla piechoty? Może zdjąć mortat i dorzucić Iv lub StuG? Albo zamienić 2IV na VI?


Czy mortar i artyleria ze zdjęcia nie dublują swoich funkcji na polu?
MiSiO
Awatar użytkownika
MiSiO
Krzepki pachołek
 
Posty: 55
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm

Postautor: Kretus » ndz lip 04, 2010 11:06 pm

Też prawda - samobieżna. 7/1 nie wiem dlaczego ale skojarzyło mi się z transporterem, a to pelota. Stąd się zastanawiałem po co Wurfrahmenowi transport.
Z tego co pamiętam Wurfrahmen nie może być wystawiane na stole. To rakietowa artyleria pozastołowa, asset to tylko dodatkowy wykupiony ostrzał planowy.

Co do funkcji - artyleria zza stołu bije obszarowo wzywana przez FAO, zaś moździerze strzelają w konkretny cel wyznaczony przez HQ/CO.
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40c;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy; PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek; OiM - pludracy.
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1439
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

PoprzedniaNastępna

Wróć do Blitzkrieg Commander

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron