Battlefleet Gothic

Różne gry, strategiczne i nie tylko, które kiedyś wzbudziły nasze zainteresowanie.

Moderatorzy: akkon, Getlord

Postautor: RIP » śr mar 24, 2010 5:48 pm

Czarek pisze:O qurde nie wiedziałem, że model słaby mam jeszcze czas zmienić życzenia na klase Apokalipsa, żeby zrobić Oberona na przykład


W zasadzie możesz kupić dowolny pancernik i zrobić z niego dowolny pancernik ;) - niewiele się one różnią, a mozna pobawić się w konwersję. Jak pamiętam inna są dzioby i figurka na dachu.
Oberon jest kitowy (w użyciu) i nawet najsłabiej wygląda. Emperor chyba się opłaca najbardziej, Retribution też jest OK - chyba najfajniej wygląda, choć ja go zrobiłem z krążownika - na początku był to "Invincible" Fast Battlship (dostepny wg zasad z pisemka GW), jako że Inv. ma baterie w burtach i lance na deku wygląda jak Retribution i tak go wystawiam, zwykle jako "drugi" do Emperora.
Oberonem grałem raz - uratowało model fajowe malowanie, ale o wiele bardziej zadowolony jestem z Apocalypsa.

A co do Grandów - zrób sobie 1-2 Venegansy z chaotycznych i imperialnych plastików, najlepiej z jakichś używek kupionych na aukcji.
Może z MKG zagramy sobie kiedyś BB clash 4 vs. 4 :)
RIP
Wolny wojownik
 
Posty: 684
Rejestracja: wt sty 30, 2007 8:10 am

Postautor: Czarek » sob kwie 03, 2010 8:34 am

Emprerora mam, i jestem bardzo zadowolony z tego okrętu, chyba najlepszy pancernik IN. Retribution jakoś do mnie nie nie przemówił, ma potężną siłę ognia ale nie widzę dla niego miejsca w mojej liście floty, nie będzie dobrze współgrał z resztą. Oberon o tyle mi się podoba, że ma a-boaty, co prawda 4 hangary to ciut mało, ale podoba mi się model na kadłubie Apokalipsy.
Czarek
Krzepki pachołek
 
Posty: 58
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm

Postautor: RIP » sob kwie 03, 2010 11:51 am

Kadłułub Apokalipsa ma jedną ważną zaletę - można se nim piwo otworzyć ;)
Poza tym "plusem" jakoś nie pasuje do pierwszej serii. Ja Apokalipsę zrobiłem z Emperora - wystarczyło wykosić anteny i pododawać kilka dupereli. Fotki są na CP.
A oberon - okręt za 400p, często flagowy z dobra liderką i/lub jakimś fuhrerem opłaca się kiedy jest "jednorozkazowy" - a tutaj albo refill samolotów, albo lock na strzelanie...
RIP
Wolny wojownik
 
Posty: 684
Rejestracja: wt sty 30, 2007 8:10 am

Postautor: Zorg » sob wrz 18, 2010 4:55 pm

Dzisiaj zagrałem z Korhilem pierwszą bitwę w BFG na około 500 punktów na stronę, Imperium na Orków, Cruiser Clash z escortami ;)

I moge z pewnością powiedzieć, że BFG to najfajniejszy system bitewny w jaki grałem.

Mam zrobione zdjęcia i spisany raport bitewny, który niedługo wrzucę na haj kastla :)
Remember, oh lord, that we owe our fortune to the gods and our misfortune to ourselves and ourselves alone.
Awatar użytkownika
Zorg
Wolny wojownik
 
Posty: 619
Rejestracja: wt sie 29, 2006 7:10 pm
Lokalizacja: Katowice, secret installation 69

Postautor: Zaborax » ndz wrz 19, 2010 9:55 pm

Zorg pisze:...
moge z pewnością powiedzieć, że BFG to najfajniejszy system bitewny w jaki grałem.
...


No to milo zobaczyc, ze grono battle-fleetowcow rosnie :D
Zaborax
Wolny wojownik
 
Posty: 649
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm
Lokalizacja: Piła/Warszawa/Tampa(FL)

Postautor: Kargan » pn wrz 20, 2010 7:38 am

Chyba muszę w końcu skleić Eldarską flotę ;) No i pomalować SM :D
Awatar użytkownika
Kargan
Pomywacz katakumb
 
Posty: 5
Rejestracja: pt wrz 17, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Karak Azul

Postautor: Yegr » śr paź 20, 2010 10:27 am

Witam,

jestem tutaj nowy więc przy okazji Dzień Dobry :)

Jeśli ktoś jest z Warszawy lub okolic gra w BFG (albo chciałby grać) a nie wie jeszcze o tym, że formuję środowisko Gothic'a na Bemowie to zapraszam do nas do klubu:
http://www.walkiria.xaa.pl/viewtopic.php?t=167

w najbliższą sobotę (tzn. 23ego października) od 17:30 do grania, albo jak ktoś woli do oglądania gry. Mamy nadmiar statków, więc nawet ludzie, którzy nie mają własnych flot mogą zagrać naszymi.

Informacje o takich spotkaniach zawsze publikuję też na Glorii Victis i Cypra Probatii, jak również zainteresowanym na maila.
Awatar użytkownika
Yegr
Pomywacz katakumb
 
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 20, 2010 8:51 am

Postautor: Zaborax » sob lis 06, 2010 12:13 am

Milo powitac :-)

Co prawda narazie przez dluuuuzsza chwile nie jestem w stolicy ale kiedys w koncu tam wroce :-)
Jesli tylko jeszcze do tego czasu nie przejdzie Wam z BFG, to napewno mozecie na mnie liczyc :-)
Mam floty: Eldar, Imperial, Chaos
Zaborax
Wolny wojownik
 
Posty: 649
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm
Lokalizacja: Piła/Warszawa/Tampa(FL)

Postautor: Yegr » pn lis 08, 2010 4:27 pm

Nie tylko nie sądzę, że zainteresowanie wygaśnie, a że będzie coraz większe.

W tej chwili opracowujemy zasady do kampanii BFG- opublikujemy je w najbliższym czasie.
Awatar użytkownika
Yegr
Pomywacz katakumb
 
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 20, 2010 8:51 am

Postautor: RIP » wt lis 09, 2010 12:38 am

Ja robięłm kiedyś kampanię do BFG - zasady są opisane, nie udało się jednak ich przetestować z uwagi na małą ilośc chętnych w Lubline.

Genralnie chodzi o kontrolę systemów/surowców/floty - jak w każdej kampanii - oraz rozwijanie poszczególnych okrętów, bo to chyba jest najfajniejsze w kampaniach i wprowadza w lekko RPGowe klimaty.
RIP
Wolny wojownik
 
Posty: 684
Rejestracja: wt sty 30, 2007 8:10 am

Postautor: Zaborax » śr lis 10, 2010 3:47 am

Witam,

wszystko wskazuje narazie na to, ze chyba w wakacje przyszlego roku zladuje znowu nad Wisla, wiec jesli do tego czasu Wam nie przejdzie z BFG, to mozecie na mnie liczyc :)
Zaborax
Wolny wojownik
 
Posty: 649
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm
Lokalizacja: Piła/Warszawa/Tampa(FL)

Postautor: Yegr » śr lis 10, 2010 9:25 am

[url=https://cid-a1c9e5b155094c11.photos.live.com/self.aspx/BFG%20Campaign/warpmap.jpg]Mapa Kampanijna[/url]


[u][b]Sektor Incunabilis[/b][/u]

Kampania odbywa się w sektorze Incunabilis graniczącym ze Światami Sabbat, w trakcie krucjaty wysłanej w celu ich odbicia. Jest to jeden z niewielu przypadków kiedy Chaos znajduje się w defensywie, dlatego też wzywa na pomoc wszelkich swoich sojuszników.
Z drugiej strony Imperium stara się zatrzymać wszystkie nadciągające posiłki przez przedostaniem się na linie frontu. Jednocześnie sektor Incunabilis jest jednym z niewielu posiadających stabilne tunele spaczenia pozwalające flotom na dotarcie do sektora Sabbat, dlatego też zgrupowała się tu znaczna flota Imperium. Liczni Xenos także mają swoje powody aby przebywać w tym sektorze.

[u][b]Podsektor Footfall[/b][/u]

Wszystkie rozumne rasy doskonale zdają sobie sprawę ze znaczenia tego podsektora. Znajduje się tutaj jedyne znane wejście do targanego burzami spaczenia sektora Incunabilis, przez które statki, a być może i całe floty mogą przemieszczać się bez problemów.
Wszystkie cztery istotne systemy tego sektora są zamieszkałe. W Footfall znajduje się świat rój, świat przemysłowy oraz dwa światy rolne, co czyni ten podsektor samowystarczalnym, dlatego nie potrzebuje on zbyt wiele od sprzymierzonych podsektorów.

[u][b]Królestwo Winterscales[/b][/u]

Najbliższym sąsiadem Footfall jest mały podsektor oddany w całości pod rządy Klanu Kupców Imperium Winterscales. Floty Winterscalesów jako pierwsze przebyły przez burze spaczenia blokujące to kluczowe przejście. W nagrodę Mistrz Wojny Cerberus wystąpił do Wielkorządców Terry o sprawiedliwe wynagrodzenie Winterscale’ów, tak aby mogli się związać z tym nowym sektorem. Dwa światy roje i świat przemysłowy płacą daninę kupcom Imperium, a w zamian otrzymują ochronę floty Whinterscalesów oraz najnowocześniejszych systemów obrony planetarnej jak również wsparcie Marynarki Imperialnej oraz floty ochronnej świata przemysłowego.

[u][b]Podsektor Moebius Mortus[/b][/u]

Przeklęty obszar przestrzeni kosmicznej zwany Moebius Mortus pojawia się w wielu straszliwych opowieściach. Ten ongiś prosperujący podsektor Pogranicza jest teraz przedmiotem nieustannych grabieży Bogów Chaosu.
Wszystko to zaczęło się gdy przeklęty świat Razorus wyłonił się ze Spaczenia po trzech tysiącleciach od pochłonięcia go przez burzę Chaosu. Ta sama burza rozprzestrzeniając się nieoczekiwanie zniszczyła sporą część infrastruktury podsektora. Demony i uwiezione dusze z Razorus napadając na sąsiadujące planty pochłonęły miliardy istnień, a napędzając piekielne rytuały doprowadziły do powstania ryftów spaczenia nękających ten podsektor po dziś dzień.
Są tutaj trzy demoniczne światy całkowicie pochłonięte przez Chaos, jak również świat rój, na którym wyznawani są Mroczni Bogowie. Świat przemysłowy natomiast został oddany pod władanie Mrocznego Mechanicum, które zaopatruje czcicieli Chaosu.

[u][b]Podsektor Himmel[/b][/u]

Himmel jest jednym z niewielu takich podsektorów w obszarze Imperium. Planety odnalezione tutaj zostały jakby stworzone do zasiedlenia przez obywateli Imperium i są w stanie zapewnić istnienie miliardom.
Takie światy raje są nieliczne, a pełne sektory trafiają się może raz na milion. Imperium zajęło te światy i stworzyło z nich światy rolne, które zaopatrują w żywność wiele innych podsektorów. W dodatku dwa światy roje są obdarzone małymi księżycami gdzie bogaci i uprzywilejowani cieszą się spokojnym życiem.
Jedynymi nie zasiedlonymi światami są dwa światy graniczne, które zostały całkowicie ogołocone z jakichkolwiek użytecznych surowców, a ich ziemia całkowicie wyjałowiona z wszelkich użytecznych substancji po tysiącach lat ciężkiej eksplatacji.

[u][b]Święty Mechanus[/b][/u]

Dominium Mechanicum. Oddane w służbę Złotego Tronu. Nie wiele jest jawnychinformacji na temat tego podsektora. Obecnie na jednym z poprzednio niezasiedlonych światów odkryto znaki życia i aktywności, ku przerażeniu Mechanicum, którze odebrało z niego niezrozumiałe transmisje.

[u][b]Światy Założycielskie[/b][/u]

Ten region został w bardzo niedawnym czasie odzyskany z burz spaczenia blokujących cały podsektor. Empyrean jest tutaj ciągle bardzo burzliwy i pełen wirów czyniących podróż w okół systemu ciężką. Jest to czynnikiem, który uniemożliwił przywrócenie wszystkich planet do Światła Imperatora. W dodatku pojawiają się głosy o obcym relikcie czy też obecności Xenos na obrzeżach, które dopiero nie dawno wyłoniły się z burz i z których, do uszu admirałów stacjonujących flot, docierają wołania o pomoc.

[u][b]Podsektor Kocioł[/b][/u]

Jeden z największych podsektrów i jeden z dwóch które zapewniają dostęp do wielkich tuneli spaczenia prowadzących do terytoriów Światów Sabbat. Kocioł zawiera trzy światy roje oraz największy świat przemysłowy w całym sektorze. Największa planeta tego podsektora stanowi dom dla 36 miliardów ludzi i siedzibę rządu Incunabilis. Niektórzy szepczą, że nawet Święte Orda posiadają ukryte Twierdze-Monastyry na powierzchni planety, skąd Czarne Statki wyruszają w swe tajemne misje. Na planecie znajduje się również zbór Sororitas, służących Wysokiemu Eklesiarchowi Imperialnego Kultu Bukephusowi, duchowemu przywódcy całego sektora.
Dwoma głównymi problemami z jakimi Kocioł musi się mierzyć są, po pierwsze ograniczone źródła żywności, w związku z czym Kocioł opiera się w dużym stopniu na Himmel i Garados; a po drugie i ważniejsze nieustannie zagrażające nawałnice spaczenia, stanowiące niebezpieczeństwo dla wszelkich statków w trakcie podróży poprzez spaczeń.

[u][b]Podsektor Epsilon Garados[/b][/u]

Drugi podsektor z dostępem do tuneli spaczenia prowadzących do sąsiedniego Światów Sabbat. Pływy Immaterium są tutaj spokojniejsze, lecz zdarzają się czasami eteryczne podmuchy, co przysparza kłopotów miejscowym komandorom flot.
Mechanicum posiada swoje przyczółki w Epsilon Gardos, które pierwotnie zostały założone ,gdy na jednej z tutejszych planet odkryto ruiny Archeotechu dawno zaginionej cywilizacji. Jakkolwiek szeptano, że nastąpił pewien konflikt z Ordo Xenos w trakcie kolonizacji, to ostatecznie Adeptus Mechanicus otrzymało we władanie rzeczoną planetę.


[u][b]Lokacje początkowe flot:[/b][/u]

Marynarka Imperialna: Footfall lub Himmel
Chaos: Moebius Mortus lub Hallowed Mechanus
Kosmiczni Marines: Footfall lub Moebius Mortus (tylko jeśli jest to flota krucjatująca)
Rogue Trader: Królestwo Winterscales
Flota Adeptus Mechanicus: Święty Mechanus
Nekroni: Epsilon Garados
Tau: Kocioł lub Światy Założycielskie
Eldarzy – Mrocznik Eldarzy: Himmel lub Epsilon Garados
Tyranidzi : dowolna oprócz Świętego Mechanus lub Himmel
Awatar użytkownika
Yegr
Pomywacz katakumb
 
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 20, 2010 8:51 am

Postautor: RIP » śr lis 10, 2010 8:23 pm

Rozumiem, że zrobiłeś fajną mapkę sektorów? (foto się nie otwiera!)

Ja miałem na myśli coś innego - zmianę mechniki tego co daje GW. Wyglada to tak:

Zasady kampanii

Pole bitwy
Kampania odbywa się w sektorze podzielonym na systemy.(układy) Na początku kampanii każdy z admirałów posiada losowy system centralny oraz dwa przyległe do niego układy. Reszta systemów traktowana jest jako nieznana. Właściciel sam nazywa swoje układy – nazwa zostaje do końca kampanii.

Kolonizacja systemów:
Rzut K6 określa rodzaj systemu.

1 – Agri
2 – Penal
3 – Mining
4 – Forge
5 – Civilised
6 – Uninhabited

System centralny traktowany jest jako Forge World z ilością PZ x2.
Na początku kampanii każdy dysponuje 1500 PR oraz 150PD w systemie centralnym. Za PR należy wystawić okręty, po czym przystąpić do pierwszej fazy.

Wygrywa admirał, który pierwszy uzyska 100 Renown lub wejdzie w posiadanie ponad 50% systemów.

Kolejność działań
Gra podzielona jest na TURY. w każdej turze występują kolejne FAZY:

- działania podstawowe (w kolejności)
losowanie inicjatywy
rozmieszczenie floty
pobór Punktów Zbrojeń PZ
dodatkowe zbrojenia (opcjonalnie)
rekrutacja, naprawa, refity jednostek, apeal’e, budowa obrony
eksploracja
- działania militarne (do wyboru)
kolonizacja
rajd
podbój
eksterminacja

Na początku każdej tury należy wylosować kolejność w jakiej gracze będą rozpatrywać ewentualne bitwy. Potem należy rozmieścić wszystkie okręty w dowolnych (własnych) systemach. Następnie określić liczbę PZ pobraną w każdym z osobna systemie. Punkty PZ przyporządkowane są do konkretnego systemu. Można użyć ich do: naprawy okrętów stacjonujących w układzie, zamiany na Punkty Rekrutacji PR oraz zamiany na Punkty Defensywy PD.
Można zarządzić dodatkowe zbrojenia w Imperium – tak jak pobór zasobów, lecz wtedy nie jest możliwe przeprowadzenie żadnych działań militarnych. Admirał posiadający Renown powyżej 50p dodatkowe zbrojenia wykonuje dwukrotnie.

PZ, PR, PD.
PZ na PR i PD zamieniamy w stosunku (K3+1)x10, czyli jeden PZ wart jest 20-40 PR lub PD, które są wartościami punktowymi jednostek. PR są wspólne dla całego Imperium, PD są przyporządkowane do układu podobnie jak PZ. Można zamienić dowolną liczbę PZ na PR, ale TYLKO 1PZ na PD na turę dla danego systemu. Za PR budujemy flotę, za PD „defensy” na danej planecie.

Budowa, refity, apeal’e
PD nie musza być wydane od razu, rodzaj i ilość obrony można określić przed atakiem, lecz raz wybudowane instalacje niezniszczone przez wroga pozostają „na wyposażeniu” układu. Za PR możemy zbudować okręty i umieścić je w dowolnym systemie naszego Imperium. Ld nowych jednostek – jak w kampanii.
Nowe jednostka nie może dostać refitu, itp. w turze powołania.
Ilość możliwych refitów/apeli dla każdego układu jest równa i wynika z Renown Admirała. Należy rzucić 4+ lub 5+. Dodatkowo refit kosztuje 2PZ i jest możliwy do wykonania w konkretnym układzie, a apeal 100PR bez ograniczeń układu.
Cała flota po uzupełnieniu powinna spełniać zasady kompozycji. W przypadku dużych strat należy dążyć uzupełnieniami do wymaganego stanu (ilość okrętów różnych klas oraz rezerw).

Eksploracja
Każdy układ może być dwukrotnie przebadany. Każde badanie kosztuje 100PR i ma wynik pozytywny przy rzucie K6 na 3+. Następnie należy sprawdzić co znajduje się u konkretnym układzie:

1.Złoża cennych rud – +2PZ/turę,
2.Zakłócenie czasoprzestrzeni – atakujący system musi wykonać test LD dla każdego okrętu/dywizjonu. Udane – wystawia zgodnie ze scanariuszem, nieudane – test Ld na początku każdej swojej tury, do skutku, po udanym teście wystawienie w promieniu 30cm od środka losowo wybranej ćwiartki pola bitwy,
3.Obce technologie – +1 do rzutu na refit w tym systemie,
4.Baza orkijskich piratów – Piraci grabią K3PZ/turę,
5.Opuszczone systemy obronne – jednorazowo 3K6x10 PD,
6.Pas meteorów – przed bitwą każdy okręt/dywizjon atakującego musi przejść przez pas asteroid (można użyć BFI, wtedy okręt zaczyna bitwę z tym rozkazem),
7.Obca rasa – Niewolnicy doją +1PZ/turę
8.Świątynia – +1 do rzutu na apeal w całym imperium. Każdy apeal kosztuje +50PR. Jeżeli system zostanie zdobyty świątynia jest zniszczona.
9.Gorący system – wszystkie wygenerowane asteroidy działają jak pola minowe (aktywacja w turze każdego z graczy, ruch do najbliższego okrętu). Wszystkie wygenerowane „gas cloudy” tworzą „solar flare” o promieniu 30cm od gazu – wg zasad solar flary,
10.Sztuczny satelita – jednorazowe +2K6x10PD wystawienie dodatkowego księżyca, jeżeli na polu bitwy znajduje się planeta,

Wyniki 2, 6, 8, 9 mogą wystąpić tyko raz w danym systemie – drugi raz wylosowane należy przerzucić.

Rodzaje działań militarnych

Okręty znajdujące się we własnym systemie mogą zaatakować system sąsiedni. Możliwy jest jeden atak na turę gry (lub dwa ataki różnymi siłami jeżeli posiadamy powyżej 50p Renown). Maksymalna wartość floty w bitwach zależy od Renown i wynosi:
1 – 1000p
2-10 – 1500p
11-30 – 2000p
31-50 – 2500p
51+ – 3000p

Z uwagi na fakt konkretnego rozmieszczenia okrętów w systemach floty biorące udział w działaniach nie muszą spełniać zasad kompozycji (wystawianie ciężkich okrętów oraz rezerw).
Broniący się przed podbojem lub eksterminacją wystawia flotę dostępną w danym sektorze oraz w sąsiednich (okręty należy przenieść). W przypadku obrony przed rajdem – tylko w systemie napadanym.
Każdy okręt może uczestniczyć w kilku bitwach w jednej turze (ale jedynie w jednym ataku!), lecz dopiero na początku następnej może zostać naprawiony.
Po przegranej bitwie (podbój lub eksterminacja) należy wycofać okręty do najbliższego układu. Okręty zwycięzcy (także przy kolonizacji) mogą pozostać w zdobytym układzie lub powrócić do układu z którego atakowały.
Po rajdzie flota obrońcy zostaje w systemie, atakującego wraca do systemu wyjściowego.
Po każdej z bitew strona wygrana odzyskuje szczątki z wraków (własnych i wrogich) znajdujących się na stole. Ilość odzyskanych PZ = połowie ilości „hitów” każdego okrętu.


Kolonizacja – nieodkryty system można skolonizować. Należy zadeklarować na jaki system atakujemy (flota dowolnej wielkości), po czym wylosować jego rodzaj (agri, mining, itp...). W układzie znajduje się armia neutralna o sile:
Agri – 500+K3x100
Penal – 2K6x100
Mining – 800+K3x100
Forge – 1000+K6x100
Civilised – 800+K3x100
Uninhabited – 200+K3x100
Flotą dowodzi nasz przeciwnik, wystawienie floty neutralnej – jak w liście z wyjątkiem pancerników.
Dostępne scenariusze:
1-2 – Planetary assault (ostatnia tabela z „assault points” nie ma znaczenia)
3-4 – Suprise attack
5-6 – Fleet engagement

Rajd – ma na celu złupienie przeciwnika. Maksymalna wielkość floty atakującej równa jest połowie limitu wystawienia wynikającego z renown. Dostępne scenariusze – wg tabeli „raids” z wyjątkiem Cruiser Clash (przerzut). Jeżeli atakujący wygra przejmuje wszystkie PZ dostępne w systemie oraz zdobywa dodatkowo K3x50 PR.

Podbój – atakujący ma na celu podbicie wrogiego systemu.
Dostępne scenariusze:
1-3 – Planetary assault
4 – suprise attack
5 – Escalating Engagement
6 – Fleet Engagement
Obrońca może wystawić w swojej strefie systemy obronne wg ilości dostępnych PD dla atakowanego układu. Są one doliczane do punktów zwycięstwa,, wielkości floty, itp za wyjątkiem maksymalnej wielkości floty dostępnej wg Renown.
Jeżeli atakujący wygra przejmuje wszystkie PZ dostępne w systemie oraz zdobywa dodatkowo K3x100 PR oraz oczywiście wchodzi w posiadanie układu. Niezniszczone defensy przechodzą na „własność” nowego gubernatora na 4+.


Eksterminacja – atakujący ma na celu zniszczenie wrogiego systemu.
Dostępne scenariusze:
1 – Suprise attack
2-5 – Exterminatus
6 – Planetary assault
Obrońca może wystawić w swojej strefie systemy obronne wg ilości dostępnych PD dla atakowanego układu. Są one doliczane do punktów zwycięstwa, wielkości floty, itp za wyjątkiem maksymalnej wielkości floty dostępnej wg Renown.
Jeżeli atakujący wygra przejmuje władzę nad systemem, który jednak zmienia swój status na Uninhabited a wszystkie odkryte (eksploracja) bonusy ulegają zniszczeniu, nie można tez ponowić odkryć. Zniszczone zostają także pozostawione systemy obronne, jakkolwiek można budować nowe. Zwycięzca nie uzyskuje PZ ani PR z wyjątkiem tych, zebranych z wraków na polu bitwy.


Po skończonej bitwie należy zapisać zmiany Ld, ewentualne skille i rozmieścić okręty.

działania podstawowe (losowanie surowców, badania, refity i apeale) trzeba będzie jakoś rozwiązać – proponuje spotykanie się we czterech na początku każdej tury i wspólne rzucanie/wybieranie i deklaracje działań – będzie to trochę jak mini sesja RPG i powinno wyjść fajnie. Przy okazji można rozegrać pierwsze bitwy




Generalnie był to zarys mechniki kampanii (w pewnym czasie grało nas 4 w Lublinie). Dzięki zasadom możliwe są - gry dowolnie złożoną flotą, elemant taktyczny w planowaniu ataków, rozwijanie i naprawianie okrętów, rowijanie max. punktowej wielkości bitwy, aspekt ekonomiczny, coś tam jeszcze o czym teraz nie pamiętam. :)
RIP
Wolny wojownik
 
Posty: 684
Rejestracja: wt sty 30, 2007 8:10 am

Postautor: Zaborax » czw lis 25, 2010 5:53 am

Wyglada bardzo zachecajaco :-)

Wszystko wskazuje na to, ze jednak w przyszlym roku, jakos w wakacje, wroce nad Wisle, wiec napewno z przyjemnoscia pobawie sie rowniez i w BFG :-)

A tak przy okazji - udalo mi sie wreszcie zdobyc cos, co jest nie za czesto spotykane - model promocyjny krazownika Chaosu w skali "3up", wydany na premiere BFG, w nieduzej ilosci egzemplarzy. I tak sie wlasnie zastanawiam, moze jakies fajne zasady specjalne do niego wymyslic (podobnie jak kiedys Craft World Eldarow) :-) Mieli byscie jakies pomysly w tym wzgledzie?
Zaborax
Wolny wojownik
 
Posty: 649
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm
Lokalizacja: Piła/Warszawa/Tampa(FL)

Postautor: Zorg » czw lis 25, 2010 1:52 pm

@ Yegr - brakuje tylko punktów startowych dla Orków ;p
Remember, oh lord, that we owe our fortune to the gods and our misfortune to ourselves and ourselves alone.
Awatar użytkownika
Zorg
Wolny wojownik
 
Posty: 619
Rejestracja: wt sie 29, 2006 7:10 pm
Lokalizacja: Katowice, secret installation 69

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne gry

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron