Zasady kampanii na Jesienne 2011

Informacje o imprezach Warmasterowych, organizowanych samodzielnie oraz jako punkty programowe konwentów

Moderatorzy: Kretus, akkon, Getlord

Zasady kampanii na Jesienne 2011

Postautor: Getlord » czw paź 27, 2011 11:05 pm

Moje uwagi do zasad:

1.W bitwach kampanii obowiązuje punktowy próg złamania. Bonusowe MPZ nie liczą się do wyznaczenia punktu złamania, ale mogą wpłynąć na zmianę wyniku gry (np. zamienić remis na zwycięstwo).
--- OK

2.W kampanii obowiązuje pojęcie „puli Spaczenia”. Każdy gracz zaczyna z dwoma kawałkami Spaczenia w puli. Gracz posiadający na stole przynajmniej jednego maga (lub kowala runów) może wydawać kawałki Spaczenia.
--- OK

3.Wydając jeden kawałek Spaczenia gracz może przerzucić dowolną kostkę w grze za wyjątkiem kości rozkazów. Kostkę można przerzucić tylko jeden raz. Wynik uzyskany z przerzutu obowiązuje nawet wtedy, jeśli jest gorszy niż pierwotny wynik rzutu.
--- Czy można przerzucać przerzuty z innych przedmiotów albo zdolności? Sądzę, że nie w myśl zasady że nigdy przenigdy nie można przerzucać przerzutu.

4.Po ostatniej bitwie kampanii podlicza się pozostałe (niewydane) kawałki Spaczenia. Gracz, który posiada ich najwięcej, otrzymuje tytuł Pana Spaczenia.
--- OK

5.W scenariuszu nr 1 oraz nr 2 zwycięstwo premiowane jest trzema Dużymi Punktami Zwycięstwa. W scenariuszu nr 3 za zwycięstwo można zdobyć cztery DPZ. Remis daje każdemu z graczy uczestniczących w bitwie po 1 DPZ. Porażka nie jest premiowana DPZ.
--- OK

6.Bitwy rozgrywane są na 2000 punktów.
--- OK

7.Oddział może zaszarżować na bok walczącego oddziału, tylko gdy znajduje się w jego strefie bocznej.
--- Jako intencja ten punkt jest ok. Jako zasada to zdecydowanie za mało. Sądzę że autorom chodziło o:
Odział może szarżować jedynie w ramach strefy określanej przez położenie względem jednostki szarżowanej: np. na flankę można zaszarżować jedynie z danej strefy bocznej, na tył ze strefy tylnej, a na przód z przedniej.
Co za tym idzie na potrzeby tego turnieju zmianie ulagają podstawowe, oficjalne zasady szarży zarówno z podręcznika głównego tzw. "x/y" jak równiez przyjęte dotychczas "trial charging rules" tzw. "strefowe". W zasadach strefowych inne widziane krawędzie oddziału szarżowanego były dostępne jako cel szarży w przypadku gdy cała krawędź ze strefy pierwotnej została już zajęta przez inne jednostki szarżujące (ale nie przez teren albo sojuszników oddziału szarżowanego!). Ze względu na przekonanie sporej liczbny graczy, że szarże na flanki udają się zbyt łatwo, obecnie dostępność innych stref niż bazowa zostaje dodatkowo utrudniona.


8.Dobór graczy w pierwszej bitwie następuje metodą „Rzucenia rękawicy”. W drugiej bitwie zwycięzcy bitwy pierwszej są rozlosowywani do gry między sobą, a przegrani między sobą. W bitwie trzeciej zwycięzcy bitwy drugiej są rozlosowywani do gry między sobą, a przegrani między sobą.
--- Tego nie rozumiem. To wbrew zasadom zdrowej rywalizacji sportowej oraz premowiania dobrej roboty w bitwie pierwszej.
Na normalnych mistrzostwach jest ta,k że gdy z grup A i B wychodzi po dwóch to pierwszy A gra z drugim B, a drugi A z pierwszym B. Absurd innego systemu polega na tym że ze 100% pewnością mozna stwierdzić, że któryś ze zwyciezców grup eliminacyjnych odpadnie w drugiej rundzie, a któryś z zespołów słabszych przejdzie dalej, ergo w pierwszej bitwie opłaca się przegrać.

9.Czas trwania bitew w scenariuszu nr 1 oraz nr 2 zależy od rzutu k6, 1-2=5 tur, 3-4=6 tur, 5-6=7 tur. Czas trwania bitwy ze scenariusza nr 3 wynosi zawsze 6 tur.
--- Czemu zawsze 6 tur?

10.Zwycięzcą turnieju jest osoba, która zdobędzie najwięcej Dużych Punktów Zwycięstwa, w przypadku takiej samej ilości DPZ o miejscu decyduje różnica zdobytych i straconych MPZ.
--- OK

11.Tytuł Pana Spaczenia jest tytułem honorowym.
--- A gdzie Fabian?
Getlord
Awatar użytkownika
Getlord
Strażnik Ksiąg
 
Posty: 1061
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 6:25 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zasady kampanii na Jesienne 2011

Postautor: Vazhyl_Okrutny » pt paź 28, 2011 12:23 am

Getlord pisze:9.Czas trwania bitew w scenariuszu nr 1 oraz nr 2 zależy od rzutu k6, 1-2=5 tur, 3-4=6 tur, 5-6=7 tur. Czas trwania bitwy ze scenariusza nr 3 wynosi zawsze 6 tur.
--- Czemu zawsze 6 tur?

Bo jeden objective w trzecim scenariuszu powoduje, że granie 5 tur w porównaniu z 7 turami może mocno wpłynąć na wynik końcowy. Więc niech wszyscy mają tak samo - taka była intencja mojej zmiany, bo wcześniej wszystkie scenariusze miały losową długość.
Mam tyle roboty, że nie wiem, co olać jako pierwsze...
Awatar użytkownika
Vazhyl_Okrutny
Władca Wysokiego Zamku
 
Posty: 1786
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:52 am
Lokalizacja: Wysoki Zamek

Re: Zasady kampanii na Jesienne 2011

Postautor: Swordmaster » pt paź 28, 2011 1:05 am

Getlord pisze:11.Tytuł Pana Spaczenia jest tytułem honorowym.
--- A gdzie Fabian?

Albo Zorg przyzwyczail sie juz do swojego ciezko wywalczonego tytulu i boi sie, ze ktos mu go niechcacy odbierze, albo jeszcze wiekszym strachem napawa go fakt, ze moze zostac Fabianem (lub Gwidonem) po raz trzeci. :)
Awatar użytkownika
Swordmaster
Kamrat z kompanii
 
Posty: 331
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 3:36 pm

Postautor: Zorg » pt paź 28, 2011 2:08 pm

Jest dokładnie tak jak napisałeś, na tej imprezie władającym Fabianem będę ja więc tytuł nie będzie przyznany. 8)

3,7 - tak jak napisales Getlordzie

8 - nie rozumiem twojej logiki, w każdej bitwie opłaca się wygrać

9. Ostatnia bitwa, nie chcemy żeby trwała 5 tur bo to może być za krótko na zdobycie/utrzymanie objectivu.
Nie chcemy żeby trwała 7 tur bo to ostatnia bitwa i nie powinna trwać zbyt długo.
Remember, oh lord, that we owe our fortune to the gods and our misfortune to ourselves and ourselves alone.
Awatar użytkownika
Zorg
Wolny wojownik
 
Posty: 619
Rejestracja: wt sie 29, 2006 7:10 pm
Lokalizacja: Katowice, secret installation 69

Postautor: Getlord » pt paź 28, 2011 10:28 pm

Masz racje, oplaca sie. Ja po prostu jestem przeciwnikiem parowania zwyciezcow w kolejnych rundach. Zgodnie np. z systemami rozgrywek z Mistrzostw Swiata w pilke nozna. Ale sie dostosuje.
Getlord
Awatar użytkownika
Getlord
Strażnik Ksiąg
 
Posty: 1061
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 6:25 am
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: akkon » sob paź 29, 2011 8:28 am

Oddział może zaszarżować na bok walczącego oddziału, tylko gdy znajduje się w jego strefie bocznej.
Moja uwaga : rozumiem że intencją jest wyeliminowanie sytuacji dostawiania się do boku, gdy zajęty jest front.
Jeśli o to chodzi, to osobiście jestem bardzo za, ale trzeba to przeredagować by było czytelniej, np. tak :
Oddział znajdujący się w strefie przedniej oddziału przeciwnika nie może zaszarżować na jego bok, nawet jego gdy strefa przednia zostanie zajęta przez inny własny oddział.
Polski Album Gołębi Rasowych
Imperium 3000+ pkt
Szlachetne Elfy 2000 pkt
Bretonnia / Krzyżacy 1500 pkt
Orki 170 pkt/1500 pkt
Awatar użytkownika
akkon
Strażnik Ksiąg
 
Posty: 496
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:55 pm

Postautor: Vazhyl_Okrutny » sob paź 29, 2011 9:12 pm

W kwestii szarży - wycofując się z tego, co początkowo zaproponowano w zasadach kampanii - może trzymajmy się jednak sklaryfikowanych bądź co bądź zasad Trial Charges? Bez szukania nowych rozwiązań.
Mam tyle roboty, że nie wiem, co olać jako pierwsze...
Awatar użytkownika
Vazhyl_Okrutny
Władca Wysokiego Zamku
 
Posty: 1786
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:52 am
Lokalizacja: Wysoki Zamek

Postautor: Zorg » sob paź 29, 2011 9:42 pm

akkon pisze:Oddział może zaszarżować na bok walczącego oddziału, tylko gdy znajduje się w jego strefie bocznej.
Moja uwaga : rozumiem że intencją jest wyeliminowanie sytuacji dostawiania się do boku, gdy zajęty jest front.
Jeśli o to chodzi, to osobiście jestem bardzo za, ale trzeba to przeredagować by było czytelniej, np. tak :
Oddział znajdujący się w strefie przedniej oddziału przeciwnika nie może zaszarżować na jego bok, nawet jego gdy strefa przednia zostanie zajęta przez inny własny oddział.



To jest DOKŁADNIE ten zapis o który mi chodziło.

WŁAŚNIE tak chciałbym żeby to było zapisało. Proszę Vazhylu wrzuć to w właśnie tej formie do rulesów.
Remember, oh lord, that we owe our fortune to the gods and our misfortune to ourselves and ourselves alone.
Awatar użytkownika
Zorg
Wolny wojownik
 
Posty: 619
Rejestracja: wt sie 29, 2006 7:10 pm
Lokalizacja: Katowice, secret installation 69

Postautor: Vazhyl_Okrutny » sob paź 29, 2011 9:55 pm

A dlaczego tak?
Od dawna gramy na Trial Charges.
W opisie tych zasad wyraźnie, nawet w postaci obrazkowej jest pokazane, kiedy można ze strefy frontowej szarżować na flankę.
Może zamiast wprowadzać zmiany zasad wyraźnie modyfikujące zasady dotychczas uznawane - warto się ich wreszcie nauczyć?
Wydaje mi się, że wówczas będzie mniej zamieszania.
Mam tyle roboty, że nie wiem, co olać jako pierwsze...
Awatar użytkownika
Vazhyl_Okrutny
Władca Wysokiego Zamku
 
Posty: 1786
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:52 am
Lokalizacja: Wysoki Zamek

Postautor: Zorg » sob paź 29, 2011 10:15 pm

Bo zawsze jest bałagan i zawsze jest ktoś poszkodowany kto o tym nie wie. Ja jestem zwolennikiem tak jak napisałem - szarżowania na tą ćwiartkę oddziału, którą się widzi.

Nie będę prostatował przeciwko szarżowaniu na bok jeśli przód jest zajęty ale IMO to jest za duże ułatwienie.

Jakkolwiek obowiązująca zasada powinna być opisana w głównych zasadach informatora.

Może zagłosujemy nad wersją obowiązjącą?
Remember, oh lord, that we owe our fortune to the gods and our misfortune to ourselves and ourselves alone.
Awatar użytkownika
Zorg
Wolny wojownik
 
Posty: 619
Rejestracja: wt sie 29, 2006 7:10 pm
Lokalizacja: Katowice, secret installation 69

Postautor: Vazhyl_Okrutny » sob paź 29, 2011 10:48 pm

Ignorantia iuris nocet.
Moim zdaniem nie ma nad czym głosować.
Bałaganu można uniknąć, wystarczy zechcieć zapoznać się z zasadami.
Stosowny obrazek można umieścić w informatorze.
Uczmy się zasad, a nie wyjątków od nich.
Obrazek
Mam tyle roboty, że nie wiem, co olać jako pierwsze...
Awatar użytkownika
Vazhyl_Okrutny
Władca Wysokiego Zamku
 
Posty: 1786
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:52 am
Lokalizacja: Wysoki Zamek

Postautor: Zorg » sob paź 29, 2011 11:23 pm

Hm ok ale w takim razie dodaj to do informatora chce żebyśmy grali na jedne zasady a nie wymiatacze na jedne a casualowcy na inne.
Remember, oh lord, that we owe our fortune to the gods and our misfortune to ourselves and ourselves alone.
Awatar użytkownika
Zorg
Wolny wojownik
 
Posty: 619
Rejestracja: wt sie 29, 2006 7:10 pm
Lokalizacja: Katowice, secret installation 69

Postautor: akkon » ndz paź 30, 2011 4:28 pm

Zorg pisze:Nie będę prostatował przeciwko szarżowaniu na bok jeśli przód jest zajęty ale IMO to jest za duże ułatwienie.

A moim zdaniem jest to zasada po prostu głupia, przy czym najmniej ważne że nierealistyczna. Szarżujący i tak ma bonus w postaci ataku więcej, toteż nie wiem dlaczego premiować go dodatkowo możliwością ataku frontem na bok. Znacznie bardziej mi się podoba konieczność dostawienia róg do rogu, jednym standem, aby potem ewentualnie zawinąć w drugiej turze.
Polski Album Gołębi Rasowych
Imperium 3000+ pkt
Szlachetne Elfy 2000 pkt
Bretonnia / Krzyżacy 1500 pkt
Orki 170 pkt/1500 pkt
Awatar użytkownika
akkon
Strażnik Ksiąg
 
Posty: 496
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:55 pm

Postautor: Kretus » ndz paź 30, 2011 4:38 pm

Znacznie bardziej mi się podoba konieczność dostawienia róg do rogu, jednym standem, aby potem ewentualnie zawinąć w drugiej turze.


No cóż, takie fajne zasady jak na razie tylko w wersji Ancients.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Kretus
Frontowy bywalec
 
Posty: 1442
Rejestracja: wt sie 29, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj

Postautor: Zaborax » ndz paź 30, 2011 8:49 pm

No to skoro takie "fajne zasady" istnieją w bratnim systemie, to dlaczego nie wykorzystać właśnie tego w WM?? ;-) Skoro i tak widać potrzebę "uściślenia", to dlaczego nie wykorzystać w tym celu "fajnej", działającej tuż obok wersji?? ;-)

Osobiście również popieram wersję z dostawianiem narożnika, a nie z dostawianiem się do boku. Wpisiwało by się to jak najbardziej w zasadę, że jeżeli szarża jest niemożliwa do wykonania (bo na przykład nie ma miejsca, aby właściwie dostawić szarżujących do odpowiedniej strefy atakowanego), to takiej szarży nie powinno być
Seek honour as you act
and you will know no fear
Zaborax
Wolny wojownik
 
Posty: 649
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:40 pm
Lokalizacja: Piła/Warszawa/Tampa(FL)

Następna

Wróć do Imprezy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron